Повежи се
На врх

У доба краљевине Србија имала туриста као Париз

Изградња жележнице 1884. године у нашем региону, сматра се прекретницом за развој туризма у Краљевини Србији. Пруге су нас повезале са остатком Европе, а организовање сајмова робе широке потрошње рангира нас у најзначајније туристичке дестинације тог доба.

туристи у Београду, фото: Ауто Република

Први Пролећни сајам организован 1937. године у Београду окупио је 883 излагача из 36 струка. Више од 100.000 посетилаца из 15 земаља дошло је због понуда рукотворина од текстила, коже, намирница, због апарата, галантерије, произвођача из области металургије, хемије, пољопривреде, грађевинарства, првих аутомобила…

Ако се узме у обзир да је у престоницу до тада долазило око 300. 000 особа током целе године, из различитих потреба, први Пролећни београдски сајам је прекретница у туризму наше државе. Зато, исте године се организује и први јесењи сајам, који је имао готово дуплу посету у односу на пролећни. На крају године је Краљевину Југославију посетило укупно 900.000 странаца.

Већ следеће године, број туриста се драстично повећава. Дневна штампа преноси да је у марту 1938. године Краљевину посетило нешто више од милион туриста.

Међународни сајам технике, фото: Аутославија

„Цене у Краљевини која се опоравља од економске кризе су ниске и врло приступачне за туристе. Министар трговине апелује да се хотелијерство среди у држави, да се ниво хигијене подигне, а типови хотела прилагоде просечном туристи, који долази да види земљу” преноси „Данас“ делове новинских текстова из 1938. године.

Из текста може да се види да се Југославија тада такмичила и са “старим туристичким земљама” које су већ подигле туризам на завидан ниво.

Тадашње новине такође пишу о томе да је Париз, као главна европска туристичка атракција пре 80 година  имала више од милион посетилаца. Они пишу и да су наши туристи највише путовали у Будимпешту, Праг, Беч, Париз, Лондон, Берлин, Темишвар, Братиславу, Баварске и Тиролске Алпе и ишли на кружне туре по Грчкој. Због наглог пораста туризма 1923. године оснивано је акционарско туристичко друштв „Путник“. Убрзо потом су осниване и прве домаће туристичке агенције.

Извор: архива новина „Дневник“, сајт Београдског сајма

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Више у Записи